SEO vs PPC : Πως οι χρήστες κλικάρουν στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Posted by: seoko13

seo vs ppcΣτις μηχανές αναζήτησης υπάρχουν 2 μορφές αποτελεσμάτων αναζήτησης, όπως φαίνεται στην εικόνα αριστερά. Στο παράδειγμα αυτό από την Google, φαίνεται ότι τα πληρωμένα αποτελέσματα (ppc) εμφανίζονται πάνω και δεξιά από τα φυσικά αποτελέσματα (εδώ μας ενδιαφέρει το seo). Να σημειώσουμε ότι η Google δεν εμφανίζει συχνά πληρωμένα αποτελέσματα πάνω από τα φυσικά, σε αυτήν την περίπτωση υπάρχουν μόνο δεξιά.

Η θέση που λαμβάνουμε στα αποτελέσματα αναζήτησης έχει σημαντική επίδραση στη κίνηση της ιστοσελίδας που θα λαμβάνουμε. Παρακάτω παρουσιάζουμε μερικά δεδομένα πάνω σε αυτό.

Μια έρευνα από την iProspect και την Jupiter Research το 2006 έδειξε ότι:

  • To 62% των χρηστών των μηχανών αναζητήσεων κλικάρουν στα αποτελέσματα αναζήτησης που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα και το 90% που βρίσκονται στις πρώτες τρεις σελίδες.
  • Το 41% των χρηστών των μηχανών αναζήτησης που συνεχίζουν την αναζήτηση τους όταν δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν αναφέρουν ότι αλλάζουν τους όρους αναζήτησης ή/και μηχανή αναζήτησης όταν δεν βρίσκουν αυτό που αναζητάνε στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης; 88% δηλώνει ότι το κάνουν αυτό μετά από τρεις σελίδες. (Στην Ελλάδα σπάνια να αλλάξουμε την Google για κάποια άλλη.)
  • Το 36% των χρηστών συμφωνούν ότι “βλέποντας μια εταιρεία στην κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης, νιώθω ότι η εταιρεία αυτή είναι από τις κορυφαίες στο πεδίο της”

seo ppc clicksΜια άλλη σημαντική έρευνα search engine marketing που έγινε το 2006 πάνω στα search logs της AOL δείχνει την σημαντικότητα της θέσης στα αποτελέσματα αναζήτησης στο ποσοστό των clicks που λαμβάνουμε όπως δείχνει η εικόνα αριστερά. Ένα άλλο σημαντικό στοιχείο της έρευνας είναι ότι 72% των χρηστών κάνουν click στο πρώτο link του ενδιαφέροντος, ενώ το 25,5% διαβάζουν όλη τη λίστα πρώτα και μετά αποφασίζουν που θα κάνουν click.

tables seo vs ppcΤώρα θα παρουσιάσουμε 2 πίνακες που προέξυψαν από την έρευνα που πραγματοποίησαν Enquiro, Didit και Eyetools που δείχνουν ποια αποτελέσματα οι χρήστες διακρίνουν όταν κοιτάζουν στη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης. Σημειώνουμε ότι το visibility της θέσης των φυσικών αποτελεσμάτων είναι διπλάσια και παραπάνω από το visibility της ίδιας θέσης στα πληρωμένα αποτελέσματα. Αλλά ακόμη χειρότερα για τα πληρωμένα αποτελέσματα μόνο το 10% των χρηστών προσέχει το αποτέλεσμα που βρίσκεται στην πέμτη θέση.

Είναι ενδιαφέρον να σημειώσουμε ότι αντίθετα από αυτά τα δεδομένα, οι εταιρείες στην Αμερική ξοδεύουν περισσότερα λεφτά για PPC παρά για SEO. Είναι σαφές ότι το PPC μοντέλο είναι πιο εύκολο στην κατανόηση για τις εταιρείες επειδή μοιάζει περισσότερο στις μεθόδους παραδοσιακού marketing από το SEO.

Σχόλια (1)

seo greece
Πιστεύω και στην Ελλάδα οι εταιρείες επενδύουν περισσότερο στο ppc αφού γνωρίζουν πόσο είναι διατεθειμένες να πληρώσουν/ανά κλικ για κάθε keyword
xristos , April 15, 2010

Γράψε σχόλιο

μικρότερο | μεγαλύτερο

busy